Obsah
Poradenské pracoviště školy
Poradenské služby poskytuje SOU a SOŠ SČMSD, Znojmo, s. r. o. žákům školy, jejich zákonným zástupcům a pedagogickým pracovníkům ve stanovených konzultačních hodinách. Individuální případy jsou řešeny neprodleně, popř. po předchozí domluvě.
Školní poradenské pracoviště SOU a SOŠ SČMSD, Znojmo, s. r. o. se zaměřuje na:
- poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření
- prevenci školní neúspěšnosti
- kariérové poradenství
- podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami
- podporu vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných
- průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole
- včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů
- předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace
- průběžné vyhodnocení účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou
- metodickou podpora učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy
- spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci
- spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními
Poradenské služby ve škole zajišťují:
Pracovní pozice | Jméno | Telefon | |
ředitel školy | Mgr. Libor Hanzal | ||
zástupce ředitele | Mgr. Dana Andelová Bc. Martin Benda | ||
výchovný poradce | Mgr. Ludmila Karpíšková | ||
školní metodik prevence | Mgr. Lucie Pláňková | ||
metodik pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami | Mgr. Jana Kamarádová Mgr. Dana Andelová | ||
koordinátor pro tvorbu a realizaci vzdělávacích programů | Mgr. Lucie Pláňková | ||
osoba pověřená pro komunikaci se školskými poradenskými zařízeními | Mgr. Jana Kamarádová |
Členové školního poradenského pracoviště:
- zpracovávají si roční plány práce, evaluační zprávy
- provádějí záznamy z jednání
- v rámci centra si poskytují informace o projednávaných kazuistikách
- informují vedení školy o závěrech z jednání
- podílejí se na tvorbě individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické žáků a pomáhají s jejich vyhodnocováním
- evidují žáky, kterým je poskytována pedagogická intervence a podílejí se na průběžném vyhodnocování její užitečnosti
- komunikují s asistenty pedagoga a pomáhají při plánování strategií při vzdělávání žáků, kterým byl asistent pedagoga doporučen školským poradenským zařízením
- plánují strategie předcházení školní neúspěšnosti, šikaně a projevům rizikového chování
- průběžně se vzdělávají a předávají informace ostatním členům poradenského pracoviště
Koordinátor pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
POSKYTOVÁNÍ PORADENSKÝCH SLUŽEB VE ŠKOLE - dokument PDF