Kromě přednášky, během které se dozvěděli spoustu zajímavostí o životě nevidomých, pomůckách v domácnosti, společenském životě a výcviku vodících psů, si žáci mohli vyzkoušet i samotný život nevidomých. Nejprve si potrénovali čich a poznávali vůně běžně se vyskytující v domácnosti (mýdlo, káva, ocet apod.). Další zkouška byla pro žáky mnohem zajímavější – všichni měli zavázané oči a museli se společně najíst. Každá skupinka obdržela balenou krájenou veku a máslo v originálním balení. Žáci zjistili, že namazat si veku máslem a potřebné propriety předat ,,nevidomému“ kamarádovi, jež sedí vedle na židli, není zdaleka tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Jakmile žáci dojedli, dostali za úkol nalít si sklenici vody. Opět se ukázalo, že činnost, kterou znají a provádí za asistence zraku bez jakéhokoliv zaváhání, není až tak jednoduchá, pokud člověk zrak používat nemůže.
Poslední úkol, který na žáky čekal, byl nácvik doprovázení nevidomého, v jehož roli se všichni vzájemně prostřídali.
Žákům se exkurze velice líbila a odnesli si z ní spoustu cenných a potřebných informací, které využijí jak ve výuce odborných předmětů a na odborné praxi, tak v běžném životě.
Mgr. Petra Moravcová