Zajímá vás, jaké úkoly studenti plnili, či uvažujete o tom, že byste se příští rok také přihlásili? Tak tedy – v každém z kol OČJ účastníci vypracovávají úkoly jazykovědné a slohové. Jejich účelem je vést studenty k pochopení toho, že jazykověda se zabývá řadou témat, která se ve školách obvykle neprobírají. Úkoly jsou koncipovány tak, aby bylo možné řešit je na základě vlastního pozorování a úsudku. Mají dvojí zaměření; vedou soutěžící jednak k tomu, aby vyhledávali pro jistý jev vhodné příklady, jednak k formulaci obecných závěrů. A slohové práce? Není vůbec jednoduché za 60 minut napsat práci, která odpovídá tématu a především ctí slohový útvar, který byl opět předem určen. Jde tedy o schopnost umět zformulovat myšlenky do smysluplných celků a přitom se vyvarovat stylistických neobratností a pravopisných chyb.
A proto ještě jednou blahopřejeme Tamaře Hotařové a doufáme, že v dalších letech se najdou mezi našimi studenty následovníci, kteří budou český jazyk používat nejen jako nástroj komunikace, ale budou ochotni o něm také přemýšlet a najdou v něm třeba i zalíbení.