Obsah

Francie očima studentů

Typ: ostatní
Francie očima studentů Studenti z naší školy měli jedinečnou příležitost navštívit Francii a zdokonalit se ve francouzském jazyce. Do Francie odjelo 19 studentek a jeden student oborů Hotelnictví a Cestovní ruch. Byli jsme ubytováni u francouzských rodin většinou po třech osobách. Měli jsme jedinečnou příležitost poznat francouzské zvyky a tradice. Rodiny nám připravovaly typické večeře, které byly většinou čtyřchodové. Na stole nikdy nechyběly sýry a francouzská bageta. Členové rodin byli milí. Přizpůsobili se nám a mluvili pomalu, abychom jim rozuměli. Ráno po první noci nám ukázali, jak se dostaneme do školy. Druhý den jsme už jeli sami městskou dopravou. Ve škole nás učila rodilá mluvčí. Hovořila pouze francouzsky a my se jí snažili rozumět. Ve škole jsme měli 9 lekcí rozdělených do dvou dnů. Styl výuky byl pro nás zajímavý. Například jsme se dívali na francouzské filmy, u kterých jsme měli za úkol poznat povahu lidí. Dokonce jsme museli napsat, jaké předměty jsme viděli, jakou měli barvu a z jakého materiálu byly vyrobeny. Dále jsme chodili po škole a ptali se ostatních studentů z celého světa ve francouzském jazyce na otázky zadané rodilou mluvčí. Na závěr naší dvoudenní výuky jsme dostali certifikát o absolvování. U rodin jsme spali tři noci, poslední noc jsme spali v Paříži v ubytovnách F1.

Prvním místem, které jsme po příjezdu to Francie navštívili, byla bazilika Saint-Rémi ve městě Remeš. Druhý den v pondělí jsme prošli město Rouen, ve kterém jsme také strávili příjemný pobyt v rodinách. Zde jsme si prohlédli gotickou katedrálu, množství kostelů, zvonici a hrázděné domy. Viděli jsme také místo upálení Johanky z Arku, na kterém dnes stojí moderní katedrála. V úterý jsme se vydali na výlet k pobřeží kanálu La Manche v Fécamp. Viděli jsme benediktinské opatství a užili si krásnou atmosféru při procházce po pláži. Středu jsme věnovali celodenní prohlídce Paříže, kterou jsme začali na náměstí Bastily. Dále jsme navštívili Notre Dame, radnici Hotel de Ville, bulvár Rivoli, královské náměstí Vendone a náměstí Concorde, ulici Champs Elysées s Vítězným obloukem, Justiční palác a invalidovnu s hrobkou Napoleona. Prošli jsme latinskou čtvrť a čtvrť Pigalle na Roulevardu de Clichy s Moulin Rouge a Mont Martre. Poslední den jsme vyrazili na Eifelovu věž až do třetího patra, ze kterého byl krásný pohled na celou Paříž. Odpoledne jsme se projeli lodí po řece Seině, navštívili Tuilerijské zahrady a prohlídku zakončili návštěvou podzemí Louvru.

Po prohlídce Paříže jsme nasedli do autobusu a ve večerních hodinách odjeli zpět domů. Do Znojma jsme dorazili unaveni v pátek. Pobyt byl velmi příjemný a také poučný.