Premiérové kolokvium oblastního metodického kabinetu Český jazyk a literatura pro oblast Znojemsko proběhlo 11. 2. 2020 v budově střední školy na Přímětické. V rámci projektu SYPO (Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů) se zde sešlo 18 učitelek češtiny z celého regionu, aby diskutovaly především o současném stavu školství, učebních plánech a palčivých problémech, které pociťují při výkonu svého povolání.
Projekt přijely představit dvě lektorky z Národního pedagogického institutu ČR Ing. Irena Vajen (krajský metodik projektu SYPO) a Mgr. Romana Dvořáková (předseda krajského kabinetu JmK SYPO).
Všechny přítomné přišel pozdravit a podpořit v jejich práci ředitel školy Mgr. Libor Hanzal.
A jaká témata byla na programu jednání? Bylo jich mnoho. Diskutovalo se třeba o roli asistentů pedagoga, výstupech vzdělávání, testování žáků, digitální gramotnosti, provázanosti mateřských a základních škol, posílení čtenářských dovedností či o zjednodušení rámcového vzdělávacího programu.
„Kolokvium je zajímavý nápad. Především pro výměnu praktických zkušeností a reflexi pro příslušné kompetentní instituce. Já osobně pociťuji jako největší problém současného školství přeplněnost tříd a zbytečné množství požadovaného učiva. Někdy je méně skutečně více,“ říká jedna z účastnic kolokvia Bc. Romana Tučková Hahnová.
„Příští konference se uskuteční začátkem června. Do projektu SYPO bych určitě ráda přivítala další pedagogy, protože cílem je postupně zasíťovat všechny školy na Znojemsku,“ zve další účastníky organizátorka regionálního kolokvia Mgr. Ludmila Karpíšková.
Mgr. Kateřina Kotoučová