Obsah
Projekt Comenius
- 1. meeting v Maďarsku 2009
- 2. meeting ve Finsku 2010
- 3. meeting ve Francii 2010
- 4. meeting v České republice 2011
Obecné informace
O programu Comenius
Program Comenius je zaměřen na školní vzdělávání.
Cílem programu je rozvíjet porozumění mezi mladými lidmi z různých evropských zemí, pomáhat jim osvojit si základní životní dovednosti nezbytné pro jejich osobní rozvoj, pro jejich budoucí zaměstnání, pro aktivní účast a pro zlepšení komunikace v cizím jazyce v evropských záležitostech.
Zapojené země:
- 27 států EU
- Norsko, Lichtenštejnsko, Island
- Turecko
Program je určen:
- Žákům/studentům ve školním vzdělávání – od mateřských po střední školy
- Školám zařazeným v Rejstříku škol a školských zařízení MŠMT (mateřské školy, základní školy, střední školy)
- Učitelům a dalším pracovníkům v těchto školách
- Asociacím, neziskovým a nevládním organizacím zapojeným do školního vzdělávání a zástupcům těchto institucí
- Osobám a institucím zodpovědným za organizaci a poskytování vzdělání na místní, regionální a národní úrovni
- Výzkumným centrům a institucím zabývající se problematikou celoživotního učení
- Vysokým školám, které vzdělávají učitele/budoucí učitele
- Institucím zajišťující poradenství a informační servis
Naše škola hledá neustále cesty, jak zlepšit teoretické i odborné vzdělávání svých žáků.Proto jsme se i my v roce 2009 zapojili do programu Comenius.
Náš projekt se jmenuje: Inovace anglického jazyka v odborném vzdělání
„Innovative English in vocational Education“
Jedná se o multilaterální projekt. Celkem je 5 partnerů: ČR, SR, Madarsko, Francie a Finsko.
Se Slovenskem jsme pracovali na digitálním slovníku (digital lexico).
Na naší škole projekt vedly:
- Ing. Helena Binderová (e-mail: binderova.helena@sousoszn.cz)
- Jaromíra Ryšavá
Našim garantem je Kateřina Boháčová (e-mail: katerina.bohacova@naep.cz)
Další informace o tomto projektu na stránkách www.naep.cz
Dotazníkové šetření
Člen francouzského týmu připravil dotazník, který ověřuje vstupní znalosti anglického jazyka účastníků. Úplně stejný dotazník bude použit i na závěr projektu a tím se ověří, zda došlo ke zlepšení účastníků (konkrétně třídy HT2. A) v anglickém jazyce.