Odmrazovat čelní sklo teplou vodou - velký rozdíl teplot vede k pnutí ve skle, a pokud je sklo montáží či odletujícími kamínky již poškozené, končí tato činnost prasknutím skla. K odstranění námrazy nám slouží škrabky a přípravky na rozmrazení (většinou ve spreji).
Ježdění na krátké vzdálenosti a vytáčení motoru - v zimě je třeba více času, než se olej a další mazivo dostanou všude tam, kam patří a začnou plnit svou funkci. Proto je nutné motor dostatečně zahřát. Držení motoru ve vysokých otáčkách nepřispěje k jeho rychlejšímu zahřátí, ale naopak zvyšuje opotřebení studeného motoru.
Gumové těsnění - před zimní sezónou nesmíme opomenout natřít gumové těsnění dveří silikonovým olejem. Naolejované gumové části nepřimrznou a netrhají se.
Výměna starého akumulátoru - startování, ventilace, stěrače, vyhřívaná skla a sedačky. To vše vytváří velkou zátěž na akumulátor. A pak v nejchladnějším ránu nám akumulátor vydechne. Proto je dobré ho průběžně kontrolovat a dobíjet.
Umývání vozu v myčce bez předmytí - posypová sůl a písek ze silnice stříká při jízdě na auto a zůstává na jeho povrchu. Když s takto špinavým autem vjedete do kartáčové myčky, provedete si na autě „efektivní broušení laku“. Proto nejprve ostříkejte auto tlakovou vodou, i když se tím mytí o něco prodlouží a prodraží.
Nosit do auta sníh a vodu - sníh na botách a voda ze sněhu vsáknuta do oblečení se v autě díky topení odpařuje. Vnitřní část oken se pak rosí a zhoršuje se tím bezpečný výhled z vozu. Pokud máme v autě klimatizaci, která vlhkost odstraní, máme vyhráno. Jinak musíme pravidelně větrat. Též pomůže vysoušení textilních koberečků nebo jejich výměna za gumové.
Ing. Karel Doležal