Obsah

Co dělat, když nemohu nastartovat?

Typ: ostatní
Venku mrzne, až praští. Přijdete ke svému autu, nasednete, ale po otočení klíčku motor ani nehlesne.

Co dělat, když nemohu nastartovat?

Venku mrzne, až praští. Přijdete ke svému autu, nasednete, ale po otočení klíčku motor ani nehlesne. Maximálně zabliká displej. Navíc současná auta mají spoustu spotřebičů, které využíváme i při krátkých cestách. Vyhřívání sedaček, čelního i zadního skla, vyhřívání venkovních zrcátek, ventilace, stěrače nebo světla. To vše musí v zimě spolehlivě obsloužit baterie a alternátor.

Většina aut je nejvíc využívána v městském provozu. To znamená popojíždění, časté startování a krátké jízdy. Pokud k tomu započítáme velké množství spotřebičů a elektroniky, to vše má pak za následek nedobíjení baterie, ztrátu kapacity a nevratnou sulfataci.

V zimě jsou chemické procesy baterie pomalejší, proto má horší startovací schopnost. Tento problém je sice celoroční, ale v zimě je nejčastější.

Baterii však škodí i teplo. Zvláště v letních měsících, kdy máme pod kapotou vysokou teplotu, se chemické procesy zrychlují a baterie rychleji stárne. Také nedostatečné dobíjení vlivem častých startů baterii moc nepřidá. Po každém startu by mělo následovat alespoň deset až dvacet minut jízdy. Pokud se to neděje a nepoužíváme preventivní dobíjení nabíječkou, životnost baterie klesá až k úplné zkáze.

 

Ing. Karel Doležal, učitel odborných předmětů


Vytvořeno: 16. 11. 2017
Poslední aktualizace: 16. 11. 2017 16:04
Autor: Správce Webu